Sök ett ämne

Varukorg - kurser

Din varukorg är tom

Nyhetsbrev

Prenumerera GRATIS på vårt nyhetsbrev.
captcha

Reklamationshantering

reklamationKursen informerar om hur Du kan bedöma reklamationer av textila plagg och produkter. Om kursdeltagarna önskar behandlas även läderprodukter under kursdagen. Med kunskaperna från denna kurs är det lättare att dra slutsatser om reklamationerna, lättare att vidta åtgärder och lättare att förebygga brister. Därmed minimeras företagets reklamationskostnader och får dessutom nöjdare kunder.

Praktiska moment i bedömningsmetodik ingår under kursdagen. Tag gärna med typiska och svårbedömda reklamationer från Ditt företag.

Kursen riktar sig till personer som sköter reklamationshantering, antingen som leverantör eller återförsäljare till konsument.

Ingår i kursen:

  • Lagar och förordningar
  • Konsumentköplagen, marknadsföringslagen, köplagen
  • Fel och väsentliga fel – påföljder
  • Regler om kvitto, öppet köp, byte, tillgodohavande, rea
  • Standardavtal
  • Reklamationsorsaker
  • Förändringar vid användning
  • Förändringar vid tvätt
  • Mikroskopering kemiska / mekaniska skador
  • Bedömningsmetodik
  • Relevanta provningsmetoder
  • Skötselsymboler och tilläggstexter
  • Reklamationsgång
  • Allmänna Reklamationsnämnden – praxis
  • Argument från köpare och säljare
  • Lagar och förordningar – kemikalier
  • Fläckguide

 

Kursdokumentation, lupp, kursdiplom, lunch, kaffe och förfriskningar ingår.

Kursen Reklamationshantering genomförs i vår kurslokal vid laboratoriet i Stockholm.
Moms tillkommer vid svensk faktureringsadress.

Kursdetaljer

Börjar: 2017-11-09, 10:00
Slutar: 2017-11-09, 17:00
Max. deltagare 14
Anmälan senast 2017-11-07
Pris/deltagare SEK 4.995,00
Plats Laboratoriets kurslokal
Vi kan tyvärr inte ta emot fler anmälningar till denna kurs.